OUS |
LLOPS |
KOALA |
CUQUI |
CINEMA |
BARÇA |
AQUESTA VEGADA JA COMENCEM A TENIR CÀRRECS AMB UNES FUNCIONS
REBEM UN VÍDEO DE L'EMMA QUE ENS EXPLICA QUE NO SAP ON ELS SEUS PARES LI
PREPAREN LA FESTA D'ANIVERSARI I SI LA VOLEM AJUDAR A ESBRINAR-HO
PER VEURE QUÈ SABEM DELS SENTITS FEM UN DIBUIX EN GRUP DEL QUÈ ENS SEMBLA QUE SON ELS SENTITS I UN KAHOOT
POSEM LA CANÇÓ DE LA DÀMARIS GELABERT DELS SENTITS.
COMENCEM AMB LA PRIMERA PISTA DE L'EMMA, ON ENS ENSENYA UNS PAISATGES I HEM DE DECIDIR QUE SON, AMB EL FOLI GIRATORI HO ANEM ESCRIVINT
MIREM UN LLIBRE DE BRAILLE PER SABER COM ES LLEGEIX AQUEST TIPUS D'ABECEDARIS
ENS POSEM UNES ULLERES 3D PER MIRAR LES COSES AMB UNA PERSPECTIVA DIFERENT.
ELS COMPANYS ENS DIBUIXEN UNA COSA A L'ESQUENA I HO HEM DE DIBUIXAR AL PAPER FENT SERVIR UN ALTRE SENTIT QUE NO ÉS LA VISTA
FEM ACTIVITATS AMB ELS ULLS TANCATS
UTILITZEM EL PROGRAMA DE LES TAULETES PER FER FOTOS AMB DIFERENTS PERSPECTIVES I ENS FEM UN TIP DE RIURE
PER ACABAR DECIDIM UN JOC PER PODER FER AMB INFANTS AMB CEGUERA PER VEURE'N LES DIFICULTATS. VOLEM APARELLAR FORMES AMB VOLUM I CADA GRUP ESCULL QUINA FORMA I COLOR
COM NOTEM EL GUST DE LES COSES?
LA SEGONA PISTA QUE ENS DEIXA L’EMMA ÉS UNA CAIXA DEL TOCA-TOCA, QUÈ HI HAURÀ A DINS? TOTS I TOTES HI POSEM LA MÀ I EN PARLEM PER GRUPS A VEURE SI ESBRINEM QUÈ ÉS
.JA SABEM QUE TENIM PANÍS. QUÈ PODEM FER? CRISPETES! SOM-HI, ENS LES MENGEM NATURALS, AMB SAL I AMB SUCRE PER VEURE COM ENS CANVIA EL GUST
FEM UNA FITXA DEL PROCÉS DEL GRA.
MIREM UN VÍDEO ON ENS EXPLICA QUE TENIM PAPIL.LES GUSTATIVES I ENS LES MIREM AMB LUPES I MIRALLS I ESBRINEM QUINS GUSTOS HI TROBEM I ON ES TROBEN
FEM UN EXPERIMENT DEL DANI JIMÉNEZ ON PODEM VEURE COM SABER SI ALGUNS ALIMENTS SON ÀCIDS O NO
BARREGEM SUC DE PINYA O XOCOLATA I TAMBÉ HI POSEM SAL O SUCRE PER VEURE COM CANVIA DE GUST
ENGANXEM UNS ALIMENTS AL LLOC DE LA LLENGUA ON ES DISTINGEIXEN ELS GUSTOS QUE HI HA
LA SEGÜENT PISTA DE L'EMMA SON DIFERENTS CAIXES DEL TOCA-TOCA AMB MOLT MATERIALS DIFERENTS, TAMBÉ ELS TOQUEM I ANOTEM QUE ENS SEMBLA QUE HI HA DINS.
APRENEM QUE L'ORGAN DEL TACTE ÉS LA PELL, I INTENTEM TOCAR DIFERENTS OBJECTES AMB LES MANS A LES BUTXAQUES PER VEURE QUE NO NOMÉS NOTEM LES COSES AMB LES MANSREFLEXIONEM SOBRE EL NOSTRE COS QUE ESTÀ RECOBERT PER PELL I MIREM QUÈ ENS PODEM VEURE: PÈLS, PIGUES, VENES...
RECORDEM QUÈ ÉS UN ABECEDARI DE BRAILLE I QUE ES TREBALLA AMB EL SENTIT DEL TACTE I ENS POSEM EL NOSTRE NOM UTILITZANT-LO
FEM UN CIRCUIT SENSORIAL ON DESCALÇOS NOTEM DIFERENTS TEXTURES I CONTRASTOS QUE ENS ARRIBEN MITJANÇANT EL TACTE (RUGÓS, PUNXEGUT, LLIS, DUR, TOU, CALENT, FRED...) I ENS HO PASSEM D'ALLÒ MÉS BÉ.
PER ACABAR CADA GRUP
ESCULL UNA TEXTURA I EN BUSQUEM ALGUNA COSA PER FER UN PANELL TÀCTIL PER LA
CLASSE.
L’OLOR ES VEU?
LA SEGUENT PISTA DE L'EMMA SON UNS POTETS TANCATS PER OLORAR, ANEM A FER EL SENTIT DE L'OLFACTE
PER GRUPS ANEM OLORANT I
AMB LA TÈCNICA DEL FULL ROTATORI ANEM ESCRIVINT EL QUE CREIEM QUE HI HA I, POQUES COSES HEM ENDEVINAT.
PARLEM DE LES COSES QUE FAN BONA OLOR I LES QUE FAN PUDOR
BUSQUEM COM ES POT FER UNA COLÒNIA I PORTEM ALCOHOL, ESPÍGOL I FARIGOLA I FEM UNA COLÒNIA CADA GRUP AMB L'HERBA QUE HEM ESCOLLIT
OÏDA: PODEM ESCOLTAR
AMB ELS ULLS?
L'EMMA ENS DEIXA UNA PISTA ON PODEM SENTIR DIFERENTS SONS I AMB EL FOLI ROTATORI ESBRINEM QUINS SON
PER COMUNICAR-NOS AMB PERSONES SORDES, UTILITZEM EL LLENGUATGE DE SIGNES, INTENTEM COPIAR-LO EN UNA CANÇÓ DEL POT PETIT.MIREM AMB ELS IPADS UNA COLLA DE VÍDEOS I FEM UN JOC DEL SO DELS INSTRUMENTS
PER ACABAR L'ITINERARI, REPETIM EL HAHOOT, I CONTESTEM A L'EMMA AMB EL QUÈ HEM APRÈS I ON CELEBRARÀ EL SEU ANIVERSARI. HEM APRÈS UN MUNT DE COSES.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada