QUÈ PASSARIA SI ET TROBESSIS UN PINGÜÍ A CASA? I5C TALAIOT

 


COMENCEM NOU ITINERARI POSANT NOM ALS GRUPS I CONTINUEM FENT SERVIR CÀRRECS, AQUESTA VEGADA ELS HAN ESCOLLIT ELLS I ELLES. PORTEM UNA MEDALLA QUE ENS INDICA QUIN ÉS I LA SEVA FUNCIÓ 






ESCOLTEM UN VÍDEO DE L'STEVE, UN VETERINARI QUE ENS ANIMA A AJUDAR-LO.

 

FEM UN KAHOOT INICIAL, PER VEURE ELS NOSTRES CONEIXEMENTS PREVIS. PREGUNTES¨

  • QUÈ MENGEN ELS PINGÜINS?  PEIX/ENCIAM/CARN/FRUITA
  • ON VIUEN? AL GEL/ SORRA/PEDRES/A TOTS TRES
  • COM NEIXEN?  OU/ PANXA/DELS DOS
  • QUI SÓN ELS SEUS ENEMICS?  TAURÓ/ TIGRE/ VACA/BALENES
  • QUANTES ESPÈCIES DE PINGÜINS HI HA? 1-5-10-+DE10

I HO FAN FORÇA BÉ.


A LA CARPETA D'APRENENTATGE ESRIVIM QUÈ PENSEM DE SI PODEM TENIR UN PINGÜÍ A CASA I A FINAL DE L'TINERARI HO TORNAREM A FER.

COM ÉS EL PINGÜÍ PER FORA? 

CADASCÚ DIBUIXA COM VEU UN PINGÜÍ I ESCRIU LES PARTS QUE LI SEMBLA QUE TÉ.  PER ADONAR-NOS DE LES EVIDÈNCIES D'APRENENTATGE, TAMBÉ HO REPETIREM AL FINAL.

MIREM UN VÍDEO DELS PINGÜINS ON ENS EXPLIQUEN UN MUNT DE COSES, EL MIREM UNA ESTONA A CADA SESSIÓ PERQUÈ ÉS MOLT LLARG.


AVUI HEM APRÈS LES PARTS DE FORA DEL PINGÜÍ I LES ESCRIVIM EN UNA FIGURA EN PAPER D'EMBALAR. PRIMER ELS PORTAVEUS ENS EXPLIQUEN QUÈ HAN RECORDAT EN EL SEU GRUP.

AMB LA TÈCNICA DEL FOLI GIRATORI, RESPONEM ENTRE TOTS UNES PREGUNTES I LLAVORS LES CORREGIM PER VEURE ON ENS HEM EQUIVOCAT:

●      ON VIUEN ELS PINGÜINS

●      SEMPRE VIUEN AL GEL?

●      QUANTES URPES TENEN?

●      VIUEN SOLS O EN COLÒNIES?


BUSQUEM INFORMACIÓ A LES TAULETES I MIREM CARTES DE PINGÜINS, MIREM L'ALÇADA, EL PES I ON VIUEN.

FEM EL PRIMER PLA D'EQUIP PER VEURE SI HEM  TREBALLAT BÉ O SI ENS CAL MILLORAR.

BUSQUEM ON VIUEN ELS PINGÜINS I QUINES ESPÈCIES HI HA, HO POSEM EN UN MAPAMUNDI I HO BUSQUEM EN UNA BOLA DEL MÓN.


JA CONEIXEM MOLTES ESPÈCIES DE PINGÜINS I AMB ELS QUE TENIM AL PASSADÍS ENS COMPAREM L'ALÇADA, TOTS SON MÉS BAIXETS QUE NOSALTRES, DIBUIXEM DOS PINGÜINS I A NOSALTRES I FEM LA COMPARATIVA
 


INTENTEM RECORDAR NOMS D'ESPÈCIES DE PINGÜINS EN UN FOLI GIRATORI, HI HA EL GRUP DEL PUZLE QUE LES RECORDA TOTES, FELICITATS.!

ESCOLLIM EL NOSTRE PINGÜÍ PER PODER-NE FER EL SEU HÀBITAT I DESPRÉS DE DIVERSES VOTACIONS, HA GUANYAT EL PINGÜÍ JOANET, JUANITO, PAPÚA O CORONA BLANCA, TÉ MOLTS NOMS.
FEM UNA BASE D'ORIENTACIÓ DEL QUÈ HA DE TENIR I EL REPRODUIM AMB PLASTILINA, QUE SIMPÀTICS HAN QUEDAT! REPASSEM LA BASE D'ORIENTACIÓ I ARREGLEM ALLÒ QUE NO HAVÍEM FET

COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS?ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ

 COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS? Esquelet i òrgans

MIREM COM ÉS UN PINGÜÍ PER DINS I QUINS ÒRGANS UTILITZA EN EL SEU PROCÉS D'ALIMENTACIÓ I CADASCÚ EN FA UN DIBUIX, I D'ENTRE TOTS ELS DEL SEU GRUP EN FAN UN DE COMÚ AMB LES PARTS QUE HI HA I COM EL PODEM PLASMAR EN UNA MAQUETA I QUINS MATERIALS NECESSITEN. ENTRE TOTS I TOTES HAN DE FER LA MAQUETA, ELS PORTAVEUS L'EXPLIQUEN AL GRUP CLASSE I RECTIFIQUEN ALLÒ QUE S'HAN OBLIDAT






MIREM DIFERENTS VÍDEOS DE COM TROBEN EL MENJAR, COM ALIMENTEN LES SEVES CRIES I QUÈ MENGEN, EN FEM UNA FITXA, HO SABEM MOLT BÉ.



COM NEIXEN ELS PINGÜINS?

MIREM LES SEMBLANCES I DIFERÈNCIES EN COM HEM NASCUT NOSALTRES. INTENTEM FER-LOS CAMINAR COM SI ES PASSESSIN L’OU ENTRE DOS, PERÒ ÉS MOLT DIFÍCIL I SE'NS CONGELEN TOTS ELS OUS.








 REPRODUÏM AMB ELS NENS COM ES FAN LES COLÒNIES DE PINGÜINS



 

RELACIÓ AMB EL MEDI: PERILLS I HÀBITAT

ON VIUEN ELS PINGÜINS? SEMPRE VIUEN AL MATEIX LLOC?

EN UN MAPAMUNDI FEM RATLLES AMB LLANA DES DE CASA NOSTRA FINS EL LLOC ON VIUEN ELS PINGÜINS I ELS BUSQUEM A LES TAULETES AMB EL PROGRAMA DEL  GOOGLE EARTH


 

QUI SÓN ELS SEUS DEPREDADORS? QUINES COSES SUPOSEN UN PERILL PER ELLS?

BUSQUEM ELS DEPREDADORS I EN FEM UN LLISTAT EN EL GRUP, ELS PORTAVEUS HO EXPLIQUEN I ELS COMPANYS ELS AVALUEN.




FEM UNA SORTIDA A L'AQUARIUM I ELS FEM PREGUNTES QUE NO SABEM, ENS HO RESOLEN UNA MICA, GAUDIM MOLT DE L'EXCURSIÓ I L'ACABEM AL PARC FENT MOLTA MOTRICITAT. TENIU LES FOTOGRAFIES A LA NEWSLETTER.




ANEM A ORDINADORS A APRENDRE A BUSCAR INFORMACIÓ SOBRE L’ESPÈCIE TRIADA. CADA GRUP TINDRÀ UN ORDINADOR I CADA GRUP EN BUSCARÀ ALGUN ASPECTE, HO IMPRIMIM I EXPLIQUEM ALS COMPANYS.










PER FER LA MAQUETA DE L' HABITAT. PRIMER DIBUIXEM COM SERÀ LA NOSTRA MAQUETA: QUÈ VOLEM QUE HI SURTI, HI HAURÀ PLANTES, MÉS ANIMALS,...I TRIEM EL MATERIAL QUE NECESSITEM PER FER-LA. ENS QUEDEN MOLT XULES!

EXPLIQUEM LES MAQUETES ALS COMPANYS I CONTESTEM L'STEVE QUE NO PODEM TENIR UN PINGÜÍ A CASA PERQUÈ NO TENIM TOT EL QUÈ NECESSITA PER VIURE.




 




REPETIM EL KAHOOT I TAMBÉ FEM SERVIR LES BEEBOTS PER TROBAR EL MENJAR DELS PINGÜINS PERÒ NO PODEM TREPITJAR ELS DEPREDADORS!


FEM LA CARPETA D'APRENENTATGE I EL PLA D'EQUIP PER VEURE COM HEM TREBALLAT I SI HEM DE MILLORAR. 

ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ I HEM APRÈS MOLTES COSES!

 

 






Comentaris